onsdag 16 februari 2011

Trötter

Idag sålde jag till mina två första kunder! Skön känsla, no doubt about it!

Jag vet inte om jag skrev om det men i förrgår ansökte jag om mitt Social Security Number. Det kommer bli så skönt när jag äntligen har ett sånt och kan känna mig som en del av samhället. Utan ett SSN blir allt lite svårare i USA.... det går till exempel inte att köpa en iPhone. Eller man k a n köpa en men man måste betala 500 dollar extra, vilket är en avgift som man får tillbaks efter 2 år, men vem vill betala 500 dollar extra för en telefon som kostar 200 dollar? Inte jag i alla fall. Men nästa vecka när mitt SSN kommer ska jag kuta ner till Apple Store och tjacka mig en liten baby :)

Klockan är halv nio och jag är helt slutkörd. Jag går, går och går hela dagarna på jobbet, så det här är garanterat en ny livsstil för mig. Då är inte basketen inräknad! Trött, trött, trött. Men idag när jag åkte hem och solen gick när över vattnet kändes det ändå jäklarns bra. Det är skönt att vara trött när man har haft en produktiv, lyckad dag!

Jag vill flytta. Undrar om jag vågar det när jag ännu inte fått kläm på vad jag tjänar? Längtar tillbaks till lägenheten i Mariners Village som Marcus hade.

Inga kommentarer: