söndag 13 februari 2011

Blast From the Past - nyinflyttad

Det är söndag och det betyder Blast From the Past! När jag flyttade till USA i februari 2007 bodde jag och Chris först på Marina Pointe i Marina del Rey med två andra tjejer vi inte kände från början. Lägenheten var färdigmöblerad när vi flyttade in så det var högst opersonligt. Jag har aldrig varit speciellt bra på att bo med folk jag inte känner bra, så andra terminen flyttade jag, Chris och Katta in på Glencoe Avenue i marinan. Jag var ensam i USA när vi fick tillgång till lägenheten, så jag fick flytta in själv. Eftersom jag inte kunde köpa möbler innan de kom tillbaks från Sverige var det bara jag och min säng! Här är bilder från när jag flyttade in!

 Sängjonglerande! Kan ni se att jag var rätt uttråkad när jag sprang runt och byggde säng helt själv? :( Jag kommer ihåg att under den tiden jag bodde själv i den här lyan höll jag på bli galen. Tänk er själva. Inga möbler förutom en säng, ingen tv, ingen radio, ingenting. Bara jag och en lägenhet.
 En bit på vägen. Här var jag puckad förresten. Brädorna som ligger under sängen är självklart sängbotten som man sen lägger madrassen på. Jag var tokdum och klippte sönder bandet som höll ihop brädorna. De var liksom ihopsatta som ett dragspel med en tjock tygrem, detta självklart för att man lätt skulle kunna lägga dem, med jämnt mellanrum, på de små träkanterna i sängramen. Resultat? Om man inte passade sig kunde man slinka ner genom botten eftersom bärdorna gled runt som de ville. Lesson learned.
 Jag hade inga verktyg så jag satte ihop sängen med en sån där värdelös grunk som kommer med när man köper saker från Ikea, en nagelklippare och mina naglar. Fakenaglar is the shit! De går ju ALDRIG sönder så man kan ha dem till lite allt möjligt, skruvmejsel till exempel :)
Gavel - check!
Lite stolt att jag har grunkat ihop min första säng.
Finito!

Inga kommentarer: