tisdag 8 februari 2011

Jobbannonser säger egentligen ingenting

Att söka jobb är ett jobb. Nu har jag filat klart lite mer på min LinkedIn-profil och även letat igenom alla jobbposter där. Nästa stopp är Monster.

Jag vet egentligen inte vad jag tycker om det här med att söka jobb online och skicka iväg sin CV hit och dit. Det känns som att kasta sin CV i en gigantisk papperstuggare. Nätverkande är mycket mer logiskt, eftersom man både får en rättvis chans att ta reda på vad jobbet faktiskt innebär och en rättvis chans att visa vem man är. ALLA jobbannonser låter exakt likadana. Det är vissa keywords som kommer upp om och om igen, oavsett om det är en bondgård eller bank som söker personal. Helt opersonligt. Det är omöjligt att förstå vad det egentligen handlar om. Jobbannonser är precis lika opersonliga som större delen av Stureplans befolkning :) Det stör mig.

Men man har ju inget val.... så nu som sagt blir det Monster.
ps. Jag längtar till mitt hår ser ut såhär igen. Långt! Jag trivs inte i kort hår.... inte nån längre stund i alla fall. Och så vill jag ha det solblekt som det är på det här kortet. Det blir bra om några månader!

Inga kommentarer: