måndag 28 februari 2011

Säljmotgångar

Idag var en jobbig dag, men det berodde helt på min egen inställning. När man jobbar som säljare gäller det verkligen att hålla modet uppe och bara tuffa på, oavsett hur många surputtar som försöker hänga åskmoln över huvudet på en. Jag var hos 55 företag idag. Startade ETT konto. Det låter värre än vad det är, för det är ungefär de siffrorna man satsar på. Allas mål är 2 konton/dag, så ett konto är egentligen inte så dåligt. MEN... helst av allt ville jag ställa mig rakt upp och ner och skrika och sen bara dra hem. Jävla fittsork!

Måste fixa till inställningen till imorgon. Jag kan ju inte gräva ner mig i ett hål för ett jobb som inte varar för evigt. Jag ska se det som ett av trappstegen upp till min skattkista :)

Nya tag imorgon! Imorgon ska kunderna inte få något val - de SKA köpa.



Inga kommentarer: