tisdag 15 februari 2011

One Hell of a Day!

Lårkaka: Lårkaka är ett välkänt begrepp inom idrotten. En inre blödning i lårmuskeln, ofta orsakat av ett slag eller en sammanstötning.

Sorry, jag var tvungen att slå upp det för det här är helt nytt för mig. Sist jag fick en lårkaka var väl runt 1988 när jag lekte med Ellinor och Rikard på Dahlbergsvägen eller nåt. Men ikväll vettu har jag plockat fram Frida Jordan, och då får man ta en smäll, eller två. Man får även smaka på gymgolv (jag hade glömt hur ont det gör när man ramlar och gnider mot golvet......)

Efter jobbet idag drog alla från kontoret till Boys and Girls Club i Venice och spelade basketturnering. Det pågår en flera veckors lång tävling på kontoret där vinnarna får en resa till Big Bear. Jag tänkte att stämningen skulle vara mestadels lättsam men det var BARA ATT GLÖMMA. Armbågar, knän, knuffar, you name it, it happened :) Säljare gillar att vinna helt enkelt. Jag är inte den som är den så jag slogs också!

Fast det är lite svårt att slåss när man inte orkar springa ikapp den man vill slå...... Fan va dålig kondition jag har. Snacka om wake up call. Det här måste fixas. Jag sprang fram och tillbaks som en annan blådåre och efter första matchen (de ville inte byta ut mig) trodde jag på fullaste allvar att mina ögon skulle hoppa ur skallen. Det bultade utav bara fan i huvudet? Va är det då? Det är ju inte direkt så att man springer med fejjan?

Fan va kul det var alltså. Jag älskar verkligen redan det här gänget och jag är helt förundrad över hur grym taktik de har för att få upp lagandan!!!! Jag menar, de fick mig att springa i flera timmar.... EFTER att ha gått i 8 timmar under arbetsdagen. Jag har aldrig upplevt något sånt här. Shit va motiverad jag blir av den här ligan!

Vår chef håller alltid ett pep talk innan alla drar ut på morgonen. Idag sa han något som gick rakt in i mitt hjärta och sammanfattade med några få ord mina senaste fyra år.

The only obstacles that you cannot overcome are the ones that are larger than your commitments.

Inga kommentarer: