onsdag 9 februari 2011

Jobbsökande isprinsessa

Åh, igår gjorde jag en sån dundertabbe som är helt olikt mig. Jag är så noggrann med stavning när jag skickar mitt cv, men två ansökningar slank iväg igår med världens fulaste misstag. Jag ändrade i mitt cover letter och insåg inte att jag hade glömt skriva ändringen i en sektion, utan bara suddat bort det jag inte var nöjd med. Resultatet? Mitt cover letter kommer nog bli slängt i soppåsen av de som ser det. 

Jaja, det var bara två ansökningar. Jag skickade iväg sju stycken igår..... jag blev helt snurrig när jag höll på. Om någon ringer tillbaks måste jag veta var jag såg annonsen och exakt vilket företag det är. Som jag sa låter alla jobbannonser likadant så det är svårt att hålla isär alla ansökningar. Jag blev uppringd av en rekryterare igår så det kanske bli intervju på fredag hos ett rätt tråkigt företag, men det betalar bra i jämförelse med andra jobb.... vi får se. Bara jag får ett jobb blir det lättare att söka sig vidare därifrån.

Nu blir det mer jobbsökande. Ikväll ska jag leka isprinsessa!

Inga kommentarer: