måndag 14 februari 2011

På topp!

Nu jävlar är jag på G! Första dagen på jobbet och allt känns jäkla bra just nu! Det känns faktiskt mycket bättre nu än det gjorde när jag fick jobbet. Då var jag mest nervös inför det faktum att det bara handlar om vad man säljer och att tryggheten av en grundlön inte fanns. Men nu är det andra bullar. På morgonmötet idag insåg jag vad man kan tjäna på det här jobbet.... dessutom har jag börjat inse att deras "leadership- and management program" kommer vara en enorm tillgång för mig när jag tar mig vidare uppåt i min karriär. Klicka här för att komma till mitt jobbs hemsida!

Lagkänslan och mentaliteten på den här arbetsplatsen är helt galen. 0800 på morgonen är det samling på kontoret, då man går igenom säljsiffror, mål och....... LEKER! :) Idag hette leken "pyramid", vilket liknade spelet "Med andra ord". Syftet med lektimmen på morgonen är att bygga teamkänsla och pumpa upp alla inför de 8 timmar som sen spenderas "out in the field". Jag är inte rädd för något alls längre, så jag pitchade själv efter några timmar. Ingenting sålt ännu, men det räknar de inte med att man gör första veckan. Det känns fan bra det här. Nästa vecka blir det kanske säljresa med tre andra tjejer måndag till fredag. Då ska det krängas office supplies!!!!! :)
Oh! Det är mycket team nights och sånt också. Imorgon ska det spelas basket! På onsdag är det office olympics då det gäller att samla poäng till sitt säljlag. De som vinner får en resa till Big Bear. Ni kan ju fethaja att jag och mitt team ska åka till Big Bear!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul, Emmas syrra jobbade på nåt liknande företag -de kunde också vinna grymma priser, teamkänsla rockar! Antar att du inte är tjänstledig längre från jobbet, bye bye fr. arbetskollega! :P /Lindgren