måndag 29 november 2010

Spinkpalmer

Jag fattar inte riktigt att jag är färdigutbildad om två veckor. Hur hände det? Vart tog fyra år vägen? Jag får lite panik för jag tycker inte att jag vet så mycket mer nu än vad jag visste för fyra år sen. Dumt va? Självklart vet jag mer. Men jag trodde nog att utbildningen skulle vara med praktiskt lagd än den faktiskt är.... En sak jag vet med absolut säkerhet är att jag vet mer om mig själv än jag gjorde för fyra år sedan, och jag klarar fanimej VAD SOM HELST efter det här.

Solen skiner här idag, men det är pisskallt i alla fall. Men det är vackert på campus. Utanför det gigantiska fönstret jag sitter vid svajar tre palmer. Det är konstigt att palmer inte går av på mitten. De är absolut helt opropertioneliga.
Jag har suttit här i en timme och 40 minuter nu och jag har bara fått ur mig en sida med text. Det är temat den här terminen tydligen - försöka plugga, men inte få något gjort förrän i absolut sista sekund.

Inga kommentarer: