lördag 27 november 2010

Jävla dumt att Atlanten ska ligga just DÄR

Det är verkligen inte lätt att flytta till USA. Eller det är väl snarare så att flytten är enkel och svårigheterna kommer först när man inser att man helt plötsligt har startat ett nytt liv, flera tusentals mil från sin familj. Helt plötsligt har man hittat någon som man vill leva sitt liv med och det innebär att man inte kan leva sitt liv med sin familj nära. Hur väljer man? Måste man välja? Vad innebär valet?
Ibland blir jag så förvirrad av min livssituation att jag förhastat tar beslut som jag långt, långt inne vet är totalt fel. Jag skapar problem och letar efter fel för att rättfärdiga ett beslut som tillfredsställer de flesta, men långt ifrån alla... och absolut inte mig. Jag paniksöker efter en lösning och gör det jag tror är "rätt". Tankar och känslor baseras ofta på vad andra anser och tycker sig veta om vilket val som är självklart, men vem har kunskapen och erfarenheten att säga vad som är "rätt"?
Jag älskar USA (även fast det suger 60% av tiden, men det gör Sverige också så man kan säga att jag är absolut delad där), jag älskar Marcus och jag älskar min familj. Jag kan inte välja familj framför kärlek eller kärlek framför familj. Jag vill ha båda. Jahapp. Då återstår bara att hitta en lösning då. Jag måste få ihop den här skiten på nåt förbannat sätt. Jag jobbar på det. Believe me.

Inga kommentarer: