tisdag 2 november 2010

Road rage

Bor man i Los Angeles spenderar man ungefär halva dagen på motorvägar. Nu överdrev jag väldigt mycket men you get the picture. Mycket köra blire! Jag blir galen när någon dåre har glömt stänga av sin blinkers. Eller jag blir mer rädd, för jag ligger och trycker bakom och undrar om jag ska våga trycka på gasen och köra om, eller om det kommer leda till att jag blir nermejad och får spendera en vecka på sjukhus. Det slutar alltid med att jag tar en omväg och mosar mig ut i någon av de andra fem filerna (stora vägar i USA vettu) och kör om där istället. Skitirriterande.

Om jag lätt drabbades av road rage skulle jag köra upp jämsides med den blinkande dåren, veva ner rutan och primalskrika "fan-pucko-sluta-blinka-wake-the-fuck-up-eller-sväng", ge onda ögat och sen bestämt trycka på gasen och svischa vidare. Fast det skulle se skitdumt ut med min bil för när jag trycker på gasen händer inte så värstans mycket. Det skulle ju göra allt väldigt otufft om det slutar med att jag blir kvar i dammet när dåren istället trycker på gasen och jag blir ensam kvar. Det går inte för sig. Man måste vara tuffast, annars är det ingen mening med att FÖRSÖKA vara tuff.

Gissa vem som körde hela motorvägen till skolan idag med högerblinkers på, aaaaall the way :)


Inga kommentarer: