fredag 12 november 2010

Panikmorgon

Idag vaknade jag av att det bubblade. Yes, you heard me right. Det BUBBLADE. Jag satte mig upp snabbare än den som är snabbast på att var snabb och stirrade runt mig. Jag förväntade mig att se vatten komma farande från köket. Tänkte är det köksfan IGEN? Eller badkaret? Kommer det forsa vatten genom hela lägenheten om tre sekunder? Panik.

Det var min toalett. Jag gör som jag alltid gör när sånna här saker händer, och får stelpanik. Ni vet, man fryser till, hjärnan löper amok, och i det här fallet ställde jag mig och stirrade på mig själv i spegeln, ungefär som ungen i "ensam hemma". Det var INGEN trevlig syn. Att gå från dröm till en väldigt panikartad verklighet hjälper ju inte direkt med morgonlooken.

Vad är det för fel på det här jävla stället?! Jag trodde det skulle komma mer och mer vatten, men tillslut slutade det, utan översvämning. Pust!
Jag fick en kickstart idag med andra ord. Behövligt. Idag och imorgon och på söndag är det nämligen extremplugg som gäller. Någonstans i planen ska det klämmas in jobb och projektmöte också. Och workshop imorgon!!!!!!!!! Fan, det hade jag glömt!!!!!!! :(

Inga kommentarer: