onsdag 10 november 2010

Min veterans dag!

Imorgon (eller idag i Sverige) är det Veterans Day. Men ännu mer viktigt är att det är min Marcus födelsedag! Önskar han vore här så jag kunde skämma bort honom, både som veteran och som födelsedagsbarn! Han vill helst glömma bort sin födelsedag och hatar den typ av uppmärksamhet, men då har han skaffat fel flickvän :) Jag ÄLSKAR att köpa presenter och skämma bort! Det är så lustigt att han, som skulle komma att dedikera den mesta av sin tid och styrka åt just militären, föddes på Veterans Day. 11 november.

Jag är så otroligt stolt över Marcus! Saknar honom jättemycket såklart.... sover i min army-tröja idag. Den är stor, varm och luktar fortfarande Marcus. Ni som går och lägger er med er pojk-eller flickvän på kvällen och vänder ryggen till.... fy jävla skäms på er. Ta inte vardagen för givet.


I den här första videon står Marcus från början framför snubben med flaggan. Han skriker lite på sina män ;) Alla som jag filmar är Marcus soldater. Alla utom han som stegar fram till Marcus, han är major eller vad det heter.


I den här videon blir Marcus officiellt befordrad till 1st Sergeant. Det är han som springer fram till Maj. Tripplett i början. Sorry, filmerna suger för jag var så satans uppe i varv och kunde inte hålla kameran i styr. Sekunden senare fick han sin tredje bronze star, vilket han inte hade en aning om att han blivit tilldelad. Missa INTE snubben som är invirad i flaggan. Hahahah! Han är förbjuden att röra sig så det var liksom inte så mycket han kunde göra annat än att hoppas på en välplacerad vindpust. Haha! Stackarn!

Inga kommentarer: