söndag 14 november 2010

Grattis på Fars Dag!

Idag är det pappas dag. Han med paraplyet här nedanför, han ska vi fira idag! Min syster skrev så himla fint om honom på sin blogg! Det här är ett litet utdrag från hennes blogg. Till historien hör att jag och Cilla var helt förstörda av oro. Vår pappa bodde i Kirgizistan under ca 2 år och under upproret stormades byggnaden han jobbade i. Vi fick inte tag i honom eller någon annan som kunde berätta för oss om han var ok eller inte. Pappa var inte direkt lika orolig, och svarade såhär när min syster tillslut fick tag i honom:

"Jag har varit med om ett uppror!! Det är krig!! Folket kom stormande mot byggnaden och alla beordrades in i skyddsrum men jag smet ut med min kamera. Jag har tagit jättefina bilder när soldaterna försöker driva bort folket från gator och byggnader. Först kom soldaterna på galopperande hästar och folket sprang för sina liv! Sedan försvann alla bakom en byggnad och när de kom fram igen så var det folket som satt på hästarna och jagade soldaterna istället!! Det är revolution och jag står mitt i på torget. Vilken puls, vilken action jag är lyckliiiiig!!! Det är inte många som fått vara med om en revolution!!!"

Min pappa är Sveriges svar på Rambo, och det finns många berättelser som intygar det påståendet. Alla gripanden till exempel. Lite här och var sker det att farsan ser nåt bus och stackars den person som inte lyder lagen när pappsen är i krokarna. Uniform eller inte. Farsan är on duty 24/7. Han rusade ner från slänten i Nykvarn en gång, och grep en tjuv som försökte göra inbrott på banken mitt i natten..... farsan jagade snubben genom Nykvarn och när han fick tag i honom band han fast honom med sitt bälte.

Det finns så sjuka storys om den här snubben, ni har ingen aning. Han är liksom ingen vanlig pappa... han är Rambo-Pappa!


Jag är nog på många sätt en kopia av min pappa. Både till utseendet och ibland (ofta?) till sättet. Utan honom hade min största dröm om USA aldrig kunna genomföras, det är en sak som är säker.

Inga kommentarer: