onsdag 17 november 2010

Go Tyra!

Jag laste precis Tyras blogg, vilket jag gor varje dag och jag tycker hon ar sa jakla harlig. Och framfor allt driven!! Hon har sagt upp lonen for sin blogg for att ha "no strings attached" och hennes nystartade foretag har redan omsatt en miljon kronor. Dessutom har hon Kenza & Tyra Show och sitt modellande. Hon lar ju utan tvekan jobba varje dag. Nu tankar sakert manga "ja, men hur kravande ar hennes jobb da" och jag ar inte forvanad. Det ar helt i stil med den svenska installningen till andras framgang att trycka ner nagon det gar bra for. Men jag tanker trycka UPP Tyra :) Hon jobbar nog BRA mycket mer an de flesta av oss. Bara for att nagot ser roligt ut behover det inte betyda att det inte ar kravande och utmanande. Hon har turen att fa gora nagot som ar roligt, och den lyxen har hon fatt jobba sig till. Hon fattade innan alla andra att bloggande skulle bli framtidens "it"-jobb och har gjort allt ratt for att hamna dar hon ar. Och dessutom har hon gjort allt med en jakla glimt i ogat och valdigt mycket sjalvdistans. Fan, hon kor sitt race, ar inte radd for att gora bort sig, men har inget behov av att snacka skit om andra i sin blogg. Det sistnamnda ar for ovrigt nagot som de flesta andra "storbloggare" ALSKAR att gora.

Tummen fetingupp till Tyra med andra ord!

Inga kommentarer: