torsdag 4 november 2010

Kung Fu Panda

Jag kom precis hem från Benihana, en restaurang där man har en galen kock framför sig, som showar och lagar maten man beställer mitt framför snoken på en. Skitrolig idé! Det var jag och Peter och hans gäng. Peter tyckte det var jättekul att skratta och stirra på japanerna, eftersom de enligt honom då började skratta tillbaks och inte slutade innan han slutade. Fördomsfullt? Maybe. Hysteriskt roligt? Mycket.

Det var ju ingen brist på mat direkt. Det sa pang och sen mosades det ner sallad, te, glass, räkor, kött, flajd lajs (återigen... inte så snällt, men hysteriskt roligt), zuchini, champinjoner, lök och säkert några bambuskott innan det tog stopp. Det slutade med att det sjöngs japansk happy birthday (med väldigt malplacerad tamburin som instrument) för Malin. Mycket konstigt, men gissa vad... hysteriskt roligt!!

Men det kändes som att jag blivit lite grundlurad när jag insåg att kockens namn var Enrique och inte alls något i stil med Pan-yeng eller Yen-yong. Va fan?

(bild kommer senare idag!)

Inga kommentarer: