onsdag 17 mars 2010

Working on that tan

Läste precis på Aftonbladet E24 att man får högre lön om man pluggar utomlands. Det gillar vi! Men det kanske jämnar ut sig, eftersom vi med den högre lönen måste betala av det högre studielånet ;)

Igår startade alltså min nya klass, Marketing 348 - Consumer Behavior. Den verkar riktigt rolig och intressant. Har inte riktigt fått en överblick ännu, men det kommer handla om vad som motiverar människor till köp och konsumtion och projektet vi ska göra ska resultera i två annonser som ska presenteras. Synd bara att klassen är mellan 20.00-22.00. Jag är så otroligt trött efter att ha varit i skolan sen 8 på morgonen... men det ska nog gå! Det var massor med folk där som ville crasha klassen (komma dit och hoppas på att det finns platser över), men jag tror inte att någon av dem kommer lyckas tyvärr. Det märks att det är budgetkris!

Solen står som spön i backen, så jag ska plugga på stranden idag. Brände mig i måndags, men nu är det lugnt igen, får använda lite mer solskydd bara. Marcus tog ett litet extrapass på 15 (!!) timmar, så han kommer vara på piren där det ska vara någon filminspelning. Förhoppningsvis kan vi äta tillsammans, annars kan han ju alltid titta ner på mig när jag pressar på stranden :)

Skylten vid "ingången" till piren. Klassiker!
 

Inga kommentarer: