måndag 15 mars 2010

Årets skivsläpp sker i november

Det här är ganska häftigt. Sony Music Entertainment har tillsammans med Michael Jacksons dödsbo skrivit under den största musikdealen någonsin. Det första albumet med nya MJ-låtar kommer ut i november. Tydligen lämnade Michael ny musik som räcker till tre album efter sig. November it is. Kontraktet lovar tydligen 10 projekt under 7 år.... jag hoppas många DVD's kommer släppas. Jag vill ha en officiell launch av Bad-turnén och HIStory-turnén tack! Och Destiny-turnén!

Jag blir lite orolig. Undrar om låtarna är färdigmixade? Michael var alltid perfektionist in i sista sekunden och kunde skjuta upp till synes perfekta album (t.ex Thriller) för att göra småförändringar. Jag tror de här nya låtarna med största sannolikhet är låtar som Michael ännu inte var helt klar med. Hoppas jag har fel!
Miss you!

 

Inga kommentarer: