söndag 14 mars 2010

Tenant of the Year = Me!

Åååååhhhh va' jag är pinsam och DUM!
Jag har under de senaste månaderna själv fixat alla stopp i min köksho. Detta har inneburit ungefär 311 "liquid plumber gel", nerkörda i rören. Fick liiiiite panik när jag igår skulle göra det igen, och skiten aldrig försvann! ÄNNU MERA PANIK när jag idag köpte en ny dunk som lovade "guaranteed to remove the toughest clogs!!!!" Jorå, tjena! Skiten försvann inte!!! Kokade vatten och hällde ner, vilket bara ledde till ÄNNU mer vatten. Skit.

Körde det vanliga hamrandet på rören. Varför lär jag mig aldrig? Bad en stilla bön. Undrade hur alla ångor från medlet som nu löstes upp i min lägenhet skulle påverka mig. Hade jag inte lite ont i huvudet? Åkte på planlös bilfärd för att rensa tankarna (från ångor) och samla mod så jag kunde be ägaren av huset om hjälp. Jag såg framför mig hur han skulle använda en sugklocka och få all propplösarmedel på sig och få åka till sjukhuset med brännskador. Jag såg hur allt användande av propplösare hade lett till trasiga rör och hur PINSAMT det skulle bli när detta uppdagades (och jag fick pynta räkningen). Undrade om det ändå inte var möjligt att bo här i sex månader till och på något sätt bara leva utan diskho, och låtsas som att jag inte visste nånting om de icke fungerande rören när jag flyttar ut. Tränade på att säga "what??!...... Really??" så trovärdigt som möjligt. Gömde en tom dunk i min bil så han inte skulle kunna se hur många propplösare jag faktiskt tvingat ner i rören :)

Han knallade in med en sugpropp och en minut senare rann vattnet så fint så fint.
Kontentan: jag måste skaffa sugklocka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En bra investering, den kan du även använda sen när du ska föda bebis ;) /Lindgren

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar