fredag 5 mars 2010

Slit lönar sig

Oj oj. Vart börjar man när man egentligen bara vill hoppa runt och skrika av glädje? :)
Körde in på Warner Brothers område i Burbank... såg det stora vattentornet med WB-loggan, turistvagnarna fulla med folk, kontor, inspelningsplatser... med andra ord - jag gillar't! Stegade in genom glasdörrarna till WB Records och allt därefter gick som på räls. Jag får internshipet om jag vill :):):) Vilken känsla!!! Det gick!!!!!!!!! Jag tror utan tvekan att de märkte att jag brinner för ett jobb inom musikindustrin och när jag satt där och blev intervjuad på Starbucks (jag vet, väldigt LA) hos Warner Brothers kände jag det starkare än någonsin.
Kontoret är långt ifrån flashigt... säljavdelningen ser ut som en skidstuga ungefär... men det bubblar av folk som älskar musik. 
Nu är ju saken denna... att jag är on a roll, baby! Jag vill ha minst två intervjuer till innan jag bestämmer mig, och WB Records gick med på att ge mig några veckor att bestämma mig. OCH de går med på att jag åker till Sverige i sommar :)
Alla var ledigt, men snyggt klädda på kontoret... så det är inte direkt kostymkrav.... men första intrycket är viktigt och jag tror jag kirrade det :)

 Intervjun avslutades med att jag fick dyka ner i ett skåp och ta med mig hur många cd-skivor jag ville. That's what I'm talking about!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag kände mig dum, så jag stannade efter fem skivor. 

I can get used to this :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Frida nu får du förklara lite, vad är internship, vad ska du göra då?? Är det någon form av praktik med betalning eller hur fungerar det? / Lindgren

Anonym sa...

Grattiiiiiiiis Frida! :):):) Gillar din stil, kolla runt mer vad som erbjuds - även om det är grymt att du fått ja redan hos första bolaget du var hos!! Kanske finns ännu bättre, nu när du har outfitten är det bara att besöka och ääääga! Är så glad för din skull och för musikindustrin - nu kanske det kan bli lite mer ordning på torpet ;)/ Lindgren igen

Anonym sa...

grattis fröken fab! //jenny