söndag 17 oktober 2010

You'll do anything for money

Shit vilken kickstart jag fick på den här dagen! Pratade med syrran och fick dåliga nyheter från Sverige, pratade med en av mina kusiner som jag inte har träffat eller pratat med på över 10 år och läste ett inlägg på min systers blogg som fick tårarna att spruta (IGEN!).


Sen var det möte med min projektgrupp. Vi har så jäkla kul tillsammans, med följd att det blir väldigt lite fokus på projektet och väldigt mycket fokus på andra, betydligt roligare saker, än skolan. Men vi fick skiten gjort i alla fall. Presentation på tisdag!

Jag såg en artikel på Aftonbladet som återigen bevisar hur människor kör över Michael Jackson. Det gäller den här jävla idioten till fotograf som nu har en utställning i Paris där han visar porträtt han har tagit på Michael. Dessa porträtt togs på uppdrag av Michael, med tanken att de skulle användas som omslag till "Invincible". När Michael såg fotografierna gillade han inte resultatet och tyckte bland annat att fotografen hade retuscherat alldeles för mycket och att bilderna inte förmedlade rätt image. Han ville därför att de skulle förstöras. Michael blev lovad av denna fotograf att bilderna aldrig skulle komma ut. Fotografen gav negativen till Michael, som i sin tur trodde att fotografierna var för evigt borta när han förstörde dessa "negativ".

Nu är Michael död och se vad som händer. Kuken till fotograf har lurat Michael och publicerar nu "de förstörda" fotografierna för egen vinning. Vilken äcklig fan. Tvi.

Ojoj. När det kommer till Michael blir inläggen alltid så länge av någon anledning. Undrar varför? :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med systers blogg också, inte ett öga torrt på vartannat inlägg men det är som det ska vara! :)

/Lindgren