lördag 9 oktober 2010

Saknar min bodyguard

Jag tycker det var jättehärligt att en polishelikopter cirkulerade runt mitt kvarter inatt mellan 0100 och 0200. Jättemysigt när strålkastaren lyste upp utanför och fönstret vid min säng skakade. 

Jag blev skiträdd som vanligt (jag bor i ett ghetto... tydligen). Började fundera på flyktvägar om någon skulle bryta sig in. Blev lite orolig när jag insåg att den enda vägen ut är den han måste ta in. Och jag funderade på att gömma mig under täcket (finns inget annat att gömma sig bakom/under) och hoppas på att han skulle tro att sängen var tom. Jag vet. Ingen logik. Det slutade med att jag satte på mig kläder (redo för flykt) och låg i sängen och lyssnade efter konstiga ljud till helikoptern tillslut drog = bad guy caught. Tur att man är så macho. Men tänk på saken... vad kan jag göra liksom? Fläkta med armarna och skrika. Jag tror inte en mördare skulle bry sig sådär jättemycket.

Fan. Jag saknar min Marcus, min personliga polis :( Behöver aldrig vara orolig när han är i närheten. Han är min bodyguard. Jag saknar min bodyguard.

Jag vet att jag SER farlig ut... men skenet kan bedra...

Inga kommentarer: