tisdag 12 oktober 2010

LA by night

Det är High Chaparall på 405an (motorväg) här i LA nu. Den är avstängd en viss bit pga vägarbete så jag var tvungen att ta "surface streets" hem från skolan idag. Översättningen skulle väl vara "småvägar"... men det blir inte direkt rätt när "småvägen" sträcker sig genom hela jävla Los Angeles och består av tre filer åt båda hållen. Det är helt sanslöst. Jag åkte 1 timme, så samma väg. Tog mig nästan hela vägen hem. Och då var det inte så att Sepulveda Blvd slutade, utan jag svängde av på Olympic. Helt sanslöst vägsystem här. Jag älskar't, för det är omöjligt att köra fel!

Att köra i Los Angeles när det är mörkt är oslagbart. Lyssna på skön soul på 102.3.... fundera över livet..... bergen med staden som breder ut sig i vad som ser ut som en oändlighet nedanför... Los Angeles är vackrast by night. Med största sannolikhet beror detta på att man inte ser all skit efter att mörkret har fallit.

Mulholland 2008

Solnedgång i Santa Monica

Försöker framkalla en soluppgång i mina tankar.

Inga kommentarer: