fredag 22 oktober 2010

Dags att köpa julklappar!

Om det har undgått er som läser min blogg att jag ÄLSKAR julafton så kan jag ju påminna er här och nu. Snart kommer tomten igen (vår karatetomte är bäst) och rödbetssalladen flödar! Har ni tänkt någon gång på hur vackert det är med julklappar under en fin julgran? Det är som prydnader. Prydnader som kidsen inte kan sluta talla på :) 

Vincent, jag och Jonathan julafton 2009

Jag kollade precis in en jättemysig sida där man kan söka på julklappar om man får idétorka. Jag har inte börjat handla julklappar ännu, men jag har redan börjat tänka på vad jag ska köpa till alla. Jag önskar som vanligt att jag hade en säck med tusenlappar så jag kunde köpa alla MINST tre julklappar var, och barnen fem var :) Det är svårt ibland att veta vad man ska köpa till vissa.... det kan vara skönt att få lite julklappstips ibland! Finns rätt coola saker att köpa online faktiskt :) 

Jag ska rimma i år igen. Jag gjorde det för första gången förra julen och det var riktigt roligt! Hela processen att slå in julklappar är ju magisk och när man skriver rim förlängs den stunden, så man kan sitta och klippa och klistra och filura lite längre. Min pappa har gjort det lite till sin sak innan julen (eller i alla fall när jag var liten) att slå in ett paket mitt framför snoken på mig. När det är klappat och klart säger han i stort sett att jag är ett pucko som gick på hans skämt (vaddå, det var alltså inte en termometer till farmor?) och jag får återigen se mig lurad. Min pappa är för övrigt kanske världens bästa julklappsinslagare. Men jag är hack i häl! 

En lagom exalterad Stoffe på julafton förra året

Vår karatetomte är lite speciell. Bara det att han är en KARATETOMTE liksom. Vilken normal funtad familj har en sån?


Tomten letar ju alltid efter nissar som får slava i verksta´n på Nordpolen och han försökte ta med sig Stoffe vintern 2008. Det såg ut såhär. Stackars barn... det är tacken för att han gav tomten en magnet!

Inga kommentarer: