torsdag 28 oktober 2010

Vad händer med musikmedia?

Jag var helt galen i OKEJ i tonåren. Läste på Andreas Carlssons blogg nyss att det har kommit ut en bok med titeln "Boken om OKEJ" och den måste jag verkligen läsa. OKEJ var den absolut största musiktidningen i Sverige på 80-talet, fast då med killar som målgrupp. På 90-talet var det pojkband och skrikande flickor som gällde. Nu verkar det tyvärr ha blivit en skvallertidning och helt ha ramlat av spåret vad gäller musik. Jag är inte så förvånad.

Finns det någon musikkanal kvar som FAKTISKT spelar musik och inte bara visar en massa realityskit?

MTV borde byta logga till What The Fuck.

Jag kommer ihåg att jag skickade brev till OKEJ-redaktionen när jag var liten och frågade om jag fick komma och sommarjobba hos dem och självaste Anders Tegner som var högsta hönset på OKEJ då svarade :) Han fattade inte sitt misstag när han sa nej, men han kunde ju inte ana hur grym jag skulle bli i framtiden ;)

Inga kommentarer: