lördag 16 oktober 2010

Vägsuggan Irak

Förra gången Marcus var i Irak kraschade jag mentalt. Fullkomligt stopp både fysiskt och psykiskt under ett helt år. Det berodde väl inte bara på att han var borta, utan det var mycket annat i mitt liv som var jobbigt också. Men onekligen var hans deployment det som tyngde mig allra mest. Med honom hemma hade jag säkert hanterat andra händelser bättre.

Jag lovade mig själv när han åkte nu igen att jag inte skulle göra samma misstag igen. Jag la krokben för mig själv många gånger sist, men det var svårt att hantera en situation som var så ny och så psykiskt påfrestande. Nu är jag bättre förberedd och har redan från starten i maj sett på hela den här resan med en ny, och sundare, inställning. Det hjälper mig, och det hjälper Marcus.

Jag kollade tillbaks i min blogg till 2008 när Marcus var borta och det jag skrev var för det mesta nattsvart. En direkt reflektion över hur jag mådde. Jag tänker inte göra samma sak den här gången. Jag tänker inte älta hur jobbigt jag tycker det är. När man pratar eller skriver om hur jobbigt det är att sakna, är det som att känslorna börjar välla upp inombords och tillslut är man helt försjunken i saknad.

Men make no mistake about it. Jag saknar Marcus varje dag. Speciellt nu när vi inte har pratat eller hörts alls, inte ens email, sen den 21:a augusti. Jag kommer bara inte blogga om det så mycket som jag gjorde förra gången han var iväg. Tänker inte ge syre åt elden. Jag vet hur jag ska leva och hur jag ska tänka för att må bättre den här gången. 

Kolla in solkatten, det är ett HJÄRTA!

Ni som känner mig vet att jag har många frågor som snurrar i mitt huvud för tillfället, men ni behöver inte vara oroliga för att jag kommer göra en 2008 igen. Livet är fyllt av vägsuggor (min systers mycket vackra uttryck för farthinder) men jag och Fårrrrrden Jackson kör vidare... och när det kommer till min underbara Marcus och hans satans deployments har jag lärt mig när jag ska trycka på bromsen så jag kan ta Vägsuggan Irak i rätt fart :)

Här är en av OTALIGA videos på Mackan när han dansar offentligt, gärna på hotell och gärna i Vegas. Måste tillägga också att den här dansen är mycket kortare än vanligt. Ibland är det små minishower och det tar alldeles för lång tid att ladda upp på YouTube.

Inga kommentarer: