fredag 6 augusti 2010

Trollkarlar i hallen

Väldigt konstigt. Jag flagnar. På högra vaden? Har aldrig hänt förut? Jaja, det är bara smörja in och peela, och på med SPF och ut i solen imorgon igen :) På lördag bär det av till Marcus och jag vill vara banghet :):)

Jag vet, jag är en liten nörd som läser Harry Potter, men jag vettefan om det här är barnböcker alltså? Barn dör, det springs runt i en massa mörka gränder med mördare, dödskyssar utdelas, armar huggs av och folk blir förtrollade med följd att de vrider sig av outhärdliga smärtor på marken, ormar överallt och annat läskigt. Mina föräldrar brukade hänga kläder under trappan när jag var liten, och ifrån mitt rum - also known as garderob - såg det ut som en människa i mörkret och jag vågade inte gå ut ur garderoben (jag skämtar inte) för det såg så läskigt ut. Shit - jag var störtsäker på att det skulle attackera om jag gick ut i hallen själv!! Om mina föräldrar hade läst HP för mig när jag var en liten flicka hade jag nog fått bestånde men och trott att det var Voldemort (farlig snubbe från HP-böckerna) eller något annat utomjordligt som chillade i min hall. Shit. Barn har tillräcklig fantasi som det är... man behöver ju inte lägga i 5:ans växel och skrämma skiten ur dem små liven med Harry Potter och hans lirare.
Go Detektiv-Kitty, säger jag bara!

Tur att jag är stor flicka nu!

Inga kommentarer: