tisdag 10 augusti 2010

L O V E svensk kundservice

I USA är kundservicesamtal hemska. Det börjar med en herrans massa knappval och när man tillslut kommer fram till en levande person (vilket inte alltid händer för man kan fastna i en djungel av knappval) möts man av:

"Hi welcome to AT&T it's a beautiful day outside my name is XXXX and my rep number is XXXX  I'll be more than happy to assist you how can I help you today?"

Och sen, vad man än säger, får man höra "I'll be happy to assist you with that", och om man gnäller på något får man höra "I'm soooooooo sorry to hear that!!". Man kommer liksom ingenstans, för de har protokoll de MÅSTE följa och det är så sjukt plastigt och irriterande!! Get to the point, liksom! Sluta smöra. Och vaddå beautiful day? Om det regnar då? Vad säger protokollet att man ska säga då? Jag tror jag skulle kunna säga "I want to take a shit on your face" och de skulle svara "I'll be happy to assist you with that". Robotar.

Ringde till SEB nyss. 

-Välkommen till SEB
-Hej, jag skulle vilja höja min köpgräns till 80,000.
-Japp, då var det fixat!
-Tack!
-Tack!

Åh. Underbar service utan massa jädrans rövslickeri. SÅ ska det vara!

Och en liten detalj. Jag var inlåst på en toalett idag i fem minuter. Intressant.


Inga kommentarer: