fredag 6 augusti 2010

Pinsamt Sverige



Efter 3.5 år i USA har jag lärt mig uppskatta mycket md Sverige som jag aldrig tänkt på innan. Men Sverige borde verkligen skämmas över sitt rättssystem. Den här jävla Göran Lindberg. 6,5 år. Det är ju pinsamt. Jag läste på aftonbladet att han dömdes för misshandel, våldtäkt, grov våldtäkt, köp av sexuell tjänst, försök till köp av sexuell tjänst, medhjälp till köp av sexuell tjänst och koppleri. Han har våldtagit BARN. Och dessutom ska det här jävla vidret var POLIS?! Det är så vidrigt att han döms till 6.5 års fängelse. Han borde spendera resten av sitt liv inlåst. Och som vi alla vet kommer han endast sitta av hälften av tiden, säkert skyddad eftersom andra fångar utgör ett hot, samtidigt som han äter mat som kostar mer än vad svenska barn får i skolan. 

Läste också på Aftonbladet imorse att Sverige är det land i världen där näst flest våldtäkter anmäls. Är det någon som är förvånad? Det finns väl inget för en våldtäktsman att oroa sig över? Han får ju bara dra en snabb liten sväng på ett lyxfängelse nånstans och sen är det bara ut igen och leta nästa offer.

Nej. Här måste jag säga att Sverige är pinsamt dåligt. Ett ord som älskas av många svenskar, "lagom", borde inte tillämpas när man dömer brottslingar. Sverige är så fint och duttit och vill inte trampa på nåns tår eller ta ifrån folk deras rättigheter. Men wake the fuck up. Vissa människor förlorar allt vad rättigheter heter genom sina egna handlingar. Med rättigheter kommer ansvar. Fanskap ska sitta inlåsta. Länge. Helst för alltid. Och om jag fick bestämma skulle de få grus och sand till käk. Man får vad man förtjänar.

Inga kommentarer: