fredag 13 augusti 2010

Jag har glömt hur man shoppar

Voj voj! Jag hade helt glömt bort hur jobbigt det är att shoppa när man har en ungefärlig bild över vad man vill ha. Dagen började med att Marcus förvånade mig och skickade 500 dollar istället för 200 som han lovat, och uppmanade mig att "go shopping" :)

Jag drog en veva till posten innan frisören och postade en grej till pappa och en grej till Annas lilla Isak :) Sen var det hårdags och det slutade med att jag mörkade ner det lite för att det skulle se hälsosamt ut. Tog bort sex centimeter.... det blev nice. Det behövs inte  hållas efter och det är ju bra med tanke på att det är typ 8 månader kvar tills jag går till frisören igen.

Nya färgen. Rätt nära min vanliga färg tror jag. Mindre solblekt än vad det var tidigare. Nu ser mitt hår inte dött ut längre :)

Inne i Santa Monica sprang jag, Charlie och Kelly runt som dårar. Jag gav upp efter ca 1 timme. Jag tror inte jag gillar att shoppa egentligen. Eller jo, jag gillar't, men jag pallar inte kolla igenom varje plagg i en affär på jakt efter något. Jag scannar rummet på en sisådär minut, om jag inte blir kär i något på en gång går jag ut. Tjabba tjena - trevligt att ses! Jag får lite panikkänslor när jag handlar för jag vet att jag borde spendera pengarna på annat. Det tar liksom bort det roliga. Men jag hittade i alla fall en klänning för 200 kronor från Mango och ett par sandaler som jag suktat efter i hundra år var nedsatta från 600 till 200 kronor så jag slog till :)

Sen var det ju det här med högklackade skor. Svarta. Enkla. Ja, tack. Hittade jag det eller? Nej. Inte så mycket! Fan va svårt det ska vara dåååååå! Drog en repa till Marinan på jakt efter skor nu på kvällen, men kom hem med ett linne och en klänning istället :) (skit i hyran - jag vill vara fin för Mackan!)

Nu är klockan halv tio på kvällen och jag ska packa. Outfits för fem dagar (2/dag) ska ner i en pytteväska, för jag vill inte checka en fet resväska för fyra dagar. Hur f-n ska det här gå? Jag vill var fin VARJE DAG hela tiden.... jag träffar inte Marcus mer sen förrän nån gång i mitten av nästa sommar så jag vill verkligen känna mig nöjd med kläderna... det är väl bara börja. I will keep you updated!

Inga kommentarer: