fredag 29 januari 2010

Utvärdering av nyårslöften

Ja, jag hade ju då ungefär tre nyårslöften.

1.
Börja träna. Ehh. Va? Jag? Man kan väl säga såhär. Det sket sig, men det är inte försent att börja ännu! Min plan var ju att nyttja gymet hos Marcus, men vi bor ju bara hos mig nu, så det går ju inte! Och han springer dessutom bara, dag ut och dag in, inför sitt marathon i mars. Jag vill INTE springa och tappa vikt. Jag vill lyfta skrot och gå UPP i vikt!
Dessutom, har man inte HELA det nya året på sig att infria nyårslöften? ;) Rent tekniskt sett skulle jag kunna börja träna den 31:a december 2010.....

2.
Äta regelbundet, mer, och varje dag :) Med mat räknas då riktiga, helst lagade, måltider. Jag har en tendens att leva på väldigt lite mat... och ibland har det gått en/två dag(ar) utan att jag ätit riktig mat. Jag lever istället på chips, mackor och sånt nyttigt. Resultat. INGEN viktuppgång och MYCKET dålig behandling av mitt tempel a.k.a min kropp. Man har bara en så det är väl bäst att ta hand om den. Äta kan ju vara en bra start ;)
Så, jag kan stolt erkänna att jag lagar mat nästan varje dag och äter minst två riktiga maträtter per dag. Småäter lite hit och dit också. Resultat i viktuppgång. Cirkus 0.1 hekto :( Mitt mål är att gå upp MINST fem kilo, men det verkar ta en sjuhelvetes lång tid med min kropp!! Men min hydda mår säkert mycket bättre av ökat matintag :)
(Försökte med chockintag av kalorier genom att äta normalt, men också leva på MÅNGA bagels och förbruka en stor burk Nutella på mindre än en vecka. Men det gav inte heller resultat!)
Dagens: 


3.
Löfte nummer tre var det där hemliga :) Det bästa är att jag inte ens behövde göra något för att det skulle uppfyllas. Det uppfylldes utan minsta ansträngning :) 

Hur gick det med dina löften?

Inga kommentarer: