onsdag 20 januari 2010

Spring semester 2010

Hade min första skoldag igår, och det här kan nog bli den bästa terminen hittills!

 Marketing Economics - nog en rätt seg klass, mycket beroende på läraren. Äldre kines, med dååålig engelska som lovar och svär att göra det svårt för oss. Men men. Den har man ju hört förut ;)

Management - mastodontklass med 154 andra elever och ett energiknippe till lärare. Mycket utförs online vilket jag gillar! Använder sig av skolans nya facebook-liknande "Moodle" för att kommunicera och driva klassen.


Market Research - ooohhhh! Här snackar vi kärlek vid första ögonkastet. PERFEKT klass för mig. Liten (business honors) klass med G R Y M lärare. Hela terminen är ett projekt, dvs inga prov. Ska göra en marknadsundersökning inom ett av sex områden med min grupp (som för övrogt verkar rocka) och lämna in en fullständig rapport i slutet av terminen. This is going to be F U N :)


Om 8 veckor börjar min snabbkurs "consumer behavior". Den kommer säkert också rocka! Jag kan med säkerhet säga att jag valt rätt major! Det tog en stund, men det kunde inte blivit bättre!




3 kommentarer:

Chris sa...

hahahahaha

jävla ufo-nörd!

plugga på, du är snart i mål!
du är bäst!

och nej, jag ska inte till Philly men till Fillippinerna kanske :)

Anonym sa...

Hej! Har följt din blogg ett tag nu och hoppas det är OK om jag frågar lite ... Tycker du att Marketing är en svår major? Och att det är mycket matte? Matte och siffror är nämligen min svaga sida, men å andra sidan tycker jag att business/marketing verkar jätteintressant och mest lönande vad gäller jobb i USA. ;/ Hoppas kunna kombinera det med mode för att lyckas i modeindustrin. Min e-mail: crystal.k.chan@gmail.com, om du inte har något emot att svara? Tack på förhand!

Anonym sa...

Jag har också Moodle på min kurs :) Wieeee! /Lindgren