söndag 31 oktober 2010

Nu är det tungt

Ibland känns det som att jag kämpar med livet som insats. Det är rätt tröttsamt efter ett tag. Jag har slitit som ett djur de senaste två nätterna och idag när jag kom hem halv ett på natten möts jag av vatten över hela köksgolvet och halva golvet i resten av lägenheten.

Det värsta är att jag hoppade av glädje in i min lägenhet, för i min brevlåda när jag kom hem låg ett brev från Marcus. 

Fem sekunder senare var jag inte lika glad längre.

Ringde min hyresvärd. Inget svar. Jag kavlade upp ärmarna, rullade upp byxorna och började jobba på att få undan allt vatten. Nu, 2,5 timmar senare är det klart. I alla fall det synliga vattnet. Jag hör när jag går på parketten att det är vatten under brädorna.

Vart ska jag ta vägen nu?
Och hur ska jag orka vara stöd till någon som verkligen behöver mig, när jag behöver honom lika mycket, och båda har slut på ork?

Inga kommentarer: