måndag 18 oktober 2010

Mission failed

Jag och Jackson åkte till min bästa bästa Starbucks i Marina Del Rey, endast för att få åka hem igen :( Det fanns inte ett enda bord ledigt för mig att plugga vid. Starbucks här i USA kryllar av studenter och folk mitt uppe i affärsmöten.
När jag står i kön och beställer drar snubben bakom mig upp plånkan och säger högt "rolling like a bigshot" och börjar dallra runt med sina pengar. Suck. Tror ni inte den här fan börjar prata med mig tre sekunder senare? Det är underbart att amerikaner gärna pratar med främlingar, men ibland vill man sätta eltejp över snattran på dem. Shut the pie hole, liksom.


Så nu sitter jag här i min sjukt fula soffa igen och får acceptera att det är här jag måste plugga idag. Lite sur. Det är väl bara fortsätta då.... public law, private law, substantive law, procedural law, patent infringement, prosecution, PRO IP Act, bla bla bla. Jag ska FANIMEJ HA ETT A!

Inga kommentarer: