onsdag 27 oktober 2010

Chokladkakashot - me likey!

Jag suger verkligen på att shotta. Det är ASÄCKLIGT om du frågar mig. Nu vet jag att många säkert skakar på huvudet och pekar bakåt i tiden, närmare bestämt till 2004, som bevis numero uno på att detta uttalande är fetingfel.



2004 var ett undantag i mitt annars ganska alkoholfria liv. Det är klart att det slinker ner en drink from time to time, men jag dricker alltid (läs: oftast) minst av de jag är med. 2004 var det andra bullar som gällde. Ok då. Det kanske började 2003 och sträckte sig liiiite in på 2005, men 2004 var liksom THE YEAR. Då var jag med mina mått mätt rätt duktig på att shotta. Dock inte riktigt lika duktig som andra personer i mitt lilla gäng :) Vissa av oss låg och spydde på kyrkogården, väldigt okristligt. Jag nämner inga namn men personen börjar på "A" och slutar på "nna" :) 

Vad jag försöker komma fram till här är att jag drack en shot förra veckan som var så syyyykt god.


Add vodka and frangelico to a shaker with ice. Shake. Garnish with a sugar-coated lemon. Shoot the drink, like you would tequila.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man får gärna tillägga att denna "A" "nna" har ett efternamn som börjar med "L" och slutar med "undell", inte jag, jag är kristlig på kyrkogården ;)

Åh 2004, var BÄSTA året. Vi låter som gamla kärringar Frida...

/Börjar med"L" och slutar med "indgren"

Lil sa...

Tack för inlägget!

Då var jag tillbaks med mina frågor,

Jag tyckte att jag läste någonstans i din blogg om att du fått "hjälp" med att utforma ditt CV när du skulle söka till Sony, minns jag rätt? Hur gick du isådanafall tillväga?

Jag kommer vara klar med min kandidat (bachelor) i ekonomi på SU nästa höst och vill dra iväg till LA, antingen för att praktisera, ta en masters eller HELST jobba. Jag är dock okej med att det förmodligen blir det förstnämnda då det lär vara svårt att få jobb pga att jag inte har arbetstillstånd, alt 2 vill jag helst inte ens ta i med tång.

Det vore en dröm att komma in på företag som Deloitte, PwC, KPMG etc, men beggers can't be choosers, så jag är inte kräsen.

Det jag undrar är:

hur går jag tillväga?
Hur utmärker jag mig?
Finns det organisationer/företag som ger vägledning och hjälper en att söka jobb eller internships?
Jag talar bla flytande amerikansk engelska, utan brytning, så språket kommer inte vara ett hinder.

Tack på förhand!

Vänligen,

Lily

Josie1 sa...

2008 .... du och katta sitter och pluggar och helt plötsligt rör ni er mot barskåpet HAHAHA det var underhållning