torsdag 3 december 2009

Doll me up!

Ok. Jag är såååå exalterad över den här helgen :)

Jag har känt mig ful och ovårdad under en längre tid. I-landsproblem, javisst, men lik förbannat tar det på självkänslan. Det är kul att få känna sig fin ibland (eller ofta). Ett nytt klädesplagg eller ett hår UTAN en decimeter utväxt och kluvna toppar kan faktiskt göra mycket för humöret! En frisyr skulle inte sitta helt fel.....

Jag blev så glad när jag fick reda på att jag och Marcus var bjudna på bröllop! Jag älskar att åka bil till nya ställen och det ska bli så roligt att träffa armékompisar till Marcus. De är vanligtvis utspridda.... Jag älskar att göra saker som "ett par". Det där lät skittöntigt, men jag tror att någon nånstans kanske förstår mig :) Både jag och speciellt Marcus jobbar (eller i mitt fall, går i skolan) så himla mycket att det inte finns tid till så mkt annat än att sova.

Så när ett bröllop blev aktuellt blev jag jätteglad, men jag fick också lite småpanik. Inga kläder. Klubbklänningar är inte så lämpligt på bröllop, inte långa vardagsklänningar heller... och framför allt.. mitt hår är i nuläget inte lämpligt för någonting alls! Ingen överdrift. Folk påpekar det. Samtidigt som jag blev så glad blev jag så stressad av att inte ha råd att ta hand om mig och se fin ut bland allt nytt folk. Folk som dessutom har varit i Irak med Marcus, och som betyder väldigt mycket för honom och vice versa. Marcus ska vara bestman.
Så idag, två dagar innan "the big day", ger Marcus mig en present. En bunt med kosing för att gå och fixa håret och köpa kläder så jag får känna mig fin på vårat första bröllop ihop :) Hur sött är inte det då? Det kanske låter ytligt.... men jag är så himla glad! Första gången jag får känna mig riktigt fin på jag vet inte hur länge!

Så nu jävlar! Imorgon ska den gamla Frida fram. Den Frida som faktiskt ser vettig ut. Och jag ska på bröllop med Mackan! Så fiiint det kommer bli :):):)

1 kommentar:

Anonym sa...

Njut, det är du värd, du verkar kämpa på med bra anda hela tiden för att få leva din dröm, så du förtjänar en underbar man som tycker du är värd att vara fin!