tisdag 15 december 2009

Blanketter hit och blanketter dit

Pratade med CSN inatt och de sa att de aaaaaalltid har krävt skolans intygande för period nummer 2. Konstigt då att jag pluggat här i tre år och ALDRIG behövt skolans intygande för min studieförsäkran. Oh well, nu har jag i alla fall blanketten och den blir underskriven idag, så lånet kommer i tid.

Klockan är 8am och jag ska dra till skolan nu. Tänkte sitta där och plugga hela dagen fram till min finance final ikväll.

Och det här med stipendier. Det finns faktiskt inte alls speciellt många i USA för utlänningar. Min skola t ex, har noll, zero, nada stipendier för oss internationella studenter...

Min klippa till man kom över med en liten heater igår kväll, så nu är det inte tokkallt i min lägenhet längre och jag behöver inte ha på mig dubbla lager inomhus! Mysfaktor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tvingas alltid lämna in ett intyg från skolan för period nr 2. Otroligt irriterande men vad ska man göra.

Anonym sa...

Jag trodde det var helt annorlunda, jag jobbar heltid för att kunna plugga och söker svenska stipendier till att plugga i USA. Bra att veta att man ska jaga svenska stipendier och att de finns få i USA för svenska studenter, ska jaga svenska stipendier nu. Kan inte du göra det? (Jag skrev tidigare inlägg om stipendier)/ Linda