onsdag 18 november 2009

My sister's keeper

Och här sitter jag och stortjuter. Såg precis "My sister's keeper"..... riktigt bra film. Häromdagen var jag och Marcus på bio och såg "Precious". Efter vad alla har sagt om den filmen hade jag nog lite för häga förväntningar. Den är bra, men vänta till den kommer ut på dvd.

Idag har jag varit i skolan och när jag kom hem storstädade jag min lägenhet. Köpte nya wet wipes till min underbara swiffer sweeper. Swiffer Sweepers är the shit. Googla Swiffer Sweeper. Här snackar vi rent golv :) Vi snackar även grymma vuxenpoäng. Att bli exalterad över en "mopp" måste ju vara höjden av vuxenhet?
Köpte ett nytt shampoo också. Reklamen fick mig. Nya Herbal Essences "Tousle me softly". Säkert samma strunt som allt annat, men jag låter mig gärna luras :)

Imorgon ska jag ta kort på min lägenhet... tror inte jag visat den ordentligt. Kan ju vara för att jag är här ungefär 3% av tiden, men den är ju ändå min, så måste visa!

Inser mer och mer vikten av att vara positiv och välja glädje. Det kommer alltid finnas gupp på vägen... det kommer alltid stå hinder lite här och var. Stora som små. Vissa kräver mer tårar än andra. Det går inte alltid som planerat, men med ett leende på läpparna och en positiv attityd gör det onda lite mindre ont. Det här är ingen enkel livsfilosofi... men väl värd att sträva mot. Det handlar inte om att låtsas att det onda inte finns. Det handlar om att inte glömma bort allt det goda, och alla möjligheter man är omgiven av.



2 kommentarer:

Chris Olai sa...

du är grym grym grym grym grym!

precis så där är det och du är ett enda stort positivt provsvar hela du :) haha

saknar dig.

ps. Gino stod för musiken i lör i form av hans spotify-premium-lösen ord så vi slapp reklam :)
har inte hört ngt från honom, är han bara med R eller?

Anonym sa...

varfor inte:)