söndag 15 november 2009

Igloo

Jag betalar 7000 i månaden för min lägenhet. Min etta, bör tilläggas. Med gasspis från medeltiden, golv som reser sig i badrummet och sprucket kakel i duschen... Hajar ni tugget? Det är inte direkt en nyrenoverad lya. Jag gillar själva RUMMET. Parkett är lyx här i staterna. Och ibland gillar jag inte alls rummet. Nu är ett perfekt tillfälle då jag förbannar min lägenhet, inklusive rummet. Det är nämligen SVINKALLT. Jag sover i mjukisbyxor, strumpor, linne och, hör nu - HOODIE. Japps. Kallt utav bara h-e!!!!

Kommer garanterat aldrig mer hyra av privatvärd i USA. Lägenhetskomplex is the shit, och det förstår jag nu :) Den som lever får se! Jag är i alla fall glad att jag bor själv!! Börjar mer och mer begripa vilka typer som hänger i krokarna här där jag bor... och jag känner lite så här att gängmedlemmar inte direkt är "my cup of tea" så att säga.
När mitt lease går ut är det jag som hittar nytt!

Pisskallt - därav tjocktröja.

Klockan är 03.40... mitt i natta. Jag har serverat på en fest ikväll. En fest där det hängde stackars små guldfiskar i miniträd som bordsdekoration. De sprattlade runt i miniakvarier, dinglandes från en gren, ända till någon girig festdeltagare snodde med sig firren hem. Inte så snällt. Stackars Nemo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag delar en villa med en massa annat folk och här är det också jävla kallt. Huset är ändå 100 år gammalt men ändå.. det är något speciellt med Sverige och de värmereglerade hushållen.

det är därför vintrarna suger här i usa, känns ju likadant oavsett om man är inne eller ute!

// Amir