torsdag 26 november 2009

Thanksgiving i Bel Air... ni vet där Fresh Prince bor ;)

Idag var min tredje Thanksgiving, men den första jag firade.... eller jag firade egentligen inte. Jag tittade på folk som firade. Jobbade på en hemmafest i Bel Air. Jag gjorde ingenting i fem timmar. Käkade mat och snurrade runt lite i köket. Suktade efter att få leka med alla fyra vovvar som sprang omkring i huset.
Ett hus som för övrigt var enormt och inne i ett s.k. "gated community". Nu snackar vi pengar i fickan. Hon; entertainment lawyer. Han; Professor i kemi på UCLA.
De hade en nanny/kock och en städtjej som kommer 6 dagar i veckan. Pool.... basketplan... ja, ni vet... sånt som alla vill ha men få har råd med :)

Fick med mig en balja med mat också. De hade så det räcker :)

Om det var någonting jag kände när jag stod där och kollade på alla 40 (!!!) gäster så var det att jag saknar min familj. Det känns alltid lite extra mycket den här tiden på året....

Ska skärpa mig med mitt kameraanvändande. Måste bli mer sånt!

Inga kommentarer: