fredag 13 november 2009

Musik uppfyller drömmar

Klockan är 8 och jag är uppe för att plugga. Ställde klockan på 7, men den där snoozeknappen är alltid lika trevlig :)

Har funderat massa på vad jag vill göra när skolan är över nästa december. Jag vet ju vad jag vill göra - jobba - men jag funderar på exakt vad jag vill jobba med. Musik är ju självklart... men man kan ju göra det på så olika sätt. Jag vill jobba inom musikindustrin pga glädjen och motivationen som musik har gett mig. Jag vill vara delaktig i en industri som ger hopp och får människor känna det som jag känner när jag lyssnar på Michael Jackson.

Jag är inte intresserad av att jobba i en industri som jag inte brinner för... jag vill jobba med kreativa människor som älskar vad de gör och sprider glädje. Jag är fullkomligt medveten om att jag antagligen kommer ha jobb jag inte älskar i början, men jag vet vad siktet är inställt på. Om cirka ett år tar jag förhoppningsvis första steget och flyttar in i ett kontorslandskap på något musikrelaterat företag och sätter upp en lite mindre bild på Michael över mitt skrivbord.
Jag ska någon gång ha ett kontor med ett iögonfallande, stort (läs:gigantiskt), inspirerande porträtt av Michael Jackson på väggen.



Michael Jackson står för allt som är så underbart med musik. Han förstod vilket inflytande hans musik och han som person hade, och under hela sitt liv försökte han så gott han kunde använda sitt kändisskap för att hjälpa och skänka glädje. Genom att jobba inom musikindustrin vet jag att jag kan vara delaktig i samma process av att sprida glädje och på något vis föra hans energi vidare.
Jag vill gå och lägga mig på kvällen och veta att det jobb jag har gjort under dagen ger folk runt om i världen den energi och motivation som behövs för att uppfylla sina drömmar.

Inga kommentarer: