tisdag 15 mars 2011

Står din stege lutad mot rätt väg?

Idag när jag åkte ut till Northridge vilket är mitt säljområde fick jag världens bästa idé. De senaste veckorna har jag funderat ut och in på hur mitt nuvarande jobb kan leda till något större, och helt plötsligt började pusselbitar falla på plats. Som det ser ut nu har jag en generell idé och med folk som har gjort liknande saker tidigare och med input från olika håll ska jag förhoppningsvis kunna utforma en mer konkret plan. Det här är möjligtvis ett 10-årsprojekt..... but success takes time ;)

Det är inte min mening att vara hemlighetsfull, det är bara det att allt just nu är så luddigt att jag själv inte vet om det är genomförbart.

"It's incredibly easy to get caught up in an activity trap, in the busyness of life, to work harder and harder at climbing the ladder of success only to discover it's leaning against the wrong wall"

Ovanstående citat var huvudämnet under morgonmötet på kontoret idag. Tanken slog mig att min stege alltid varit uppställd mot rätt väg... och jag har klättrat snabbt och med en väldig målmedvetenhet. Jag har alltid vetat vad jag vill göra. Jag måste bara se till att stegen fortfarande står lutad mot rätt vägg innan jag fortsätter klättra till nästa våning. Slutmålet har alltid varit det samma och det kommer troligtvis alltid vara det samma. Måste justera stegen lite bara ;)


1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så fantastiskt inspirerande att läsa din blogg! Jag blir så otroligt positiv av den livsglädje och kämpaglöd som du förmedlar i dina inlägg. Du kommer garanterat att nå dina mål!