torsdag 10 mars 2011

Gradfest

Jag har haft en ganska jobbig vecka. En vägbomb och en granatattack senare har jag äntligen hört från Marcus. Det är ett mindgame det här med deployments. Jag är grymt bra på det den här gången, men det är omöjligt att inte oroa sig. I helgen ska jag träffa Marcus mamma Barbara och snacka lite skit.

Idag var jag tillbaks på CSUN för att beställa en cap, gown och tassel, vilket är de traditionella kläderna man ser i filmer från examensceremonier i USA. När jag var påväg till "Gradfest" som det kallades stod en grupp sångare och levererade GRYMMA versioner av populära hits. De hade inte några instrument, utan gjorde instrumentljuden själva. Jag skulle inte kalla det beat boxa, men något åt det hållet. Om jag ändå hade haft en iPhone så jag hade kunnat filma!!

I alla fall... tofsen som sitter på hatten (och som man byter sida på efter examensceremonin) är beige för alla businesstudenter. BEIGE!? Hallå?! Beige = tråkigt. Jag vill ha en BLÅ! Eller GRÖN! Jag vill också köpa en ram med "tassel holder" som jag kan bevara mitt diplom och min tofs i!


1 kommentar:

Micke sa...

Det är en daglig påfrestning att ha nära och kära i ett insatsområde. Efter ett tag lägger det sig som en filt över en. Det är ett viktigt jobb som uppskattas world wide. Det är något lättare att vara där i situationen än att vara hemma och höra rapporterna som kommer in. Men... det är en vardag, och man måste ha en annan samtidigt.. Den där man köper studentkläder.... //Kusin