onsdag 5 januari 2011

Vi är puckon

Jag tycker det är så himla obehagligt med de här fåglarna som ramlar ner lite här och var. Det började i Arkansas i USA och nu har det hänt i Sverige bara några dagar senare. Det MÅSTE ju vara ett tecken på att något är v ä l d i g t fel...

Jag fattar egentligen inte hur människor kan vara så jävla puckade. Vi är ju utan tvekan den smartaste varelsen, men också utan tvekan den absolut dummaste. Innan en meteroit slår till eller solen expanderar och bränner upp oss har vi tagit död på oss själva. Den som inte inser att vi håller på att ta död på jorden måste ju bo under en sten eller vara den absolut dummaste av alla korkade människor.

Sen kan jag undra vad JAG gör för att göra det bättre? Inte fan sorterar jag i alla fall. Dessutom kör jag vanlig bil istället för miljöbil (vem fan har råd med en sån?). Men jag börjar jobba på O2 Vindel i Stockholm på måndag! Där slår jag ett slag för bättre behandling av jorden! Där kommer jag vara tills jag åker tillbaks hem den 1 februari!


1 kommentar:

Jacqueline sa...

Hej! Jag såg ditt inlägg via bloggportalen. Jag håller med om att det är läskigt med det som har hänt med fåglarna. Att det har hänt på två ställen i världen också, mycket märkligt. Fåglarna i falköping är det många som tror att det kan bero på något gift men de är inte säkra på det än. Man kan ju undra vart världen/jorden är på väg. Håller med om att miljöbilarna är dyra men de kanske jämnar ut i det långa loppet...Bra blogg förresten! Ha en trevlig onsdag. /Jacqueline