måndag 3 januari 2011

De tre marodörerna

Jag lovade mig själv att låta december och nyårshelgen gå utan att tänka allt för mycket på allvaret som står bakom husknuten. Med allvaret menar jag behovet av ett jobb.
Så imorse satte jag igång med buller och bång. Finslipade min CV, kollade upp jobbsökarsidor (Monster t.ex) och jag gick till och med och fixade mig. Sminkade lite, fixade lite. Man kan ju inte söka jobb när man ser ut som en heffaklump. Man måste KÄNNA sig som en career woman... först DÅ hittar man det perfekta drivet!
Satte mig framför datorn och så hör jag det där förbannade knäppet från övervåningen och småttingsteg på parketten.

Ungarna stängde av internet för det hakade upp sig och de bara MÅÅÅÅÅSTE få igång det på en gång annars kanske de missar en hel MINUTS spelande av "mörda-allt-som-rör-sig-och-släpa-lik-efter-bilen"-spelet.
Nätet låg nere i cirka 30 minuter och nu har jag tappat jobbsökarlusten.

Kortet är taget för rätt många år sen. Det är tur att de är så söta, annars hade det blivit barnmos till middag.

Inga kommentarer: