måndag 3 januari 2011

Tuta och kör så det ryker och gummisulorna brinner upp!

Jävla RÖÖÖÖÖÖÖÖV!
Nu har jag pulat med CV och cover letter hela dagen. Jag avslutade med att försöka få till en bra job search på monster.com men det ända som kom upp var mysko saker och jobb för SPORTSMINDED people. Hur f-n kan MIN search leda till en massa träffar för sportjobb??!? What? Jag nämnde inte ett enda ord om SPORT. Huvaligen. Skulle aldrig falla mig in. Suck.

Jaja, det är väl såhär det är när man söker jobb. Det dimper ju inte direkt ner ett guldjobb i knät på en utan lite kämpaanda! Jag ska sluta tro att allt ska ordna sig på en gång och se allt som en process. Så länge man har tagit ett steg i rätt riktning har man kommit lite längre och står inte och stampar på samma ruta längre! 

Så nu sadlar vi om och ser det ljusa med dagen! Skit i att det inte gick riktigt som jag tänkt!!! Jag har ju varit duktig ändå!!

Jag har varit PRODUKTIV idag! CV'n och mitt cover letter är båda finslipade! Många bäckar små blir en stor jävla å. Ett steg i taget heter det väl... det blir ett jävla massa trampande men tillslut står man där med jobbkontraktet underskrivet! Hell yeah! Skam den lilla jävel som ger sig!

Inga kommentarer: