onsdag 26 januari 2011

Musik motiverar

Jag tyckte verkligen inte om Los Angeles innan jag åkte till Sverige i december. Jag var så trött på allt. Jag ogillade Los Angeles, skolan, allt. Kanske t.o.m hatade jag stället lite grann. Det blir så ibland. Nu läste jag precis Jennifer Åkermans blogg och det hon skrev om påminde mig om hur underbart det är där. Det är lätt att glömma ibland, speciellt när man sliter i skolan, känner sig ensam och inte har pengar.

När jag lyssnar på musik eller ser konserter är det som att gnistan tänds igen. Det är musik som förde mig till USA och musik som återupplivar glöden och viljan att åka tillbaks, men det behöver inte betyda att jag kommer jobba med musik. Detta är för övrigt en rätt så ny insikt. Kanske blir det musik, kanske inte. Jag känner att de här sju veckorna i Sverige verkligen har laddat mina batterier. Det känns som att jag nu har ork och lust att ta LA-tjuren vid hornen igen och köra som en tok. Jag vet att det kommer bli jobbigt att söka jobb, men jag är beredd på det. Nästa kapitel. Det blir bara bättre.

Jag såg Usher i november och nu har jag siktet inställt på Janet Jackson igen. Henne såg jag 2009, och skulle gärna göra det igen. Om jag får ett jobb i tid till hennes konsert kommer jag tjacka biljetter. Här är två videos från konserten med Usher. Det är det HÄR som ger mig energi!
Allsången här när han sjunger "Burn" ger mig ståpäls :)

Inga kommentarer: