måndag 3 januari 2011

Fasth - min nya idol

Igår var jag, syrran, Vincent, Stoffe och Jonte ute hos pappas brutta Gunilla på hennes gård och lekte med polishunden Fasth och hennes tre hästar; Seb, Mini och Trigger. Barnen ÄLSKAR hunden och hunden i sin tur ÄLSKAR att leka med sin favoritboll. Såhär lät det när barnen sprang och gömde sig med bollen. Han var LITE ivrig att få sätta fart efter dem.
Syrran står för kraxet om ni undrar. Hon har tappat rösten.

Det var så härligt att vara ute och leka med vovven och hästen Mini fattade tycke för mig. Video kommer senare :) Polishunden Fasth har tagit fast många busar och det gillas starkt! Det är så häftigt med hundar som det är pli på, och han satt gärna "fot" och lyssnade på vad Frida sa :)
Ibland funderade jag på hur säker en polishund egentligen är när ungarna kutade runt runt som galningar och kastade bollar åt höger och vänster. Men det är väl så att de kan skilja på jobb och vardag, och det är inte förrän föraren sätter på sig polisuniformen som Fasth är i work mode. Så jävla häftigt!! Han var ABSOLUT outtröttlig och lekte med barnen NON STOP. Han hämtar bollen var den än kastas och släpper den framför fötterna på en och väntar på nästa kast. Det här höll på 2,5 timmar i sträck, utan paus. JAG ÄLSKAR HUNDAR!
Det är tur att polisen Fasth har stora öron så han kan höra var alla tjuvar och mördare gömmer sig!

Världens snällaste Fasth med världens vildaste barn.


1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt kul läsning i din syrras blogg om dina mytoman-sidor som började redan på småskolan. Vem är det som är mytoman undrar jag, inte kaxa sig så va?! ;) Skrattade så jag vek mig här på arbeit, haha/ Lindgren