torsdag 25 februari 2010

Shamu

 
Tänker på olyckan som inträffade på Sea World igår, där Dawn Brancheau dödades av en späckhuggare. En erfaren skötare som till 100% litade på sina djur. Det visar hur farligt det är att arbeta med djur som egentligen ska vara i det vilda. Jag menar..... späckhuggaren kanske inte ens menade något illa? Han kanske lekte, men djurets storlek gör det livsfarligt för människor, oavsett späckhuggarens avsikt.
Jag tror att jag sett både henne och späckhuggaren "Tilly". Jag har varit på flera "Shamu"-shower på Sea World i Orlando...
 
 

Jag trodde jag hade bilder från showerna på min dator men det hade jag tydligen inte... mäktig show... med STORA djur! Jag har varit på alla stora parker i Florida, och Shamu var nog faktiskt min favoritshow! Jag och Chris gick två gånger på samma dag :)


3 kommentarer:

Chris sa...

shamuuuuuuuu!
usch va hemsk olycka...

härligt med hiking, sånt saknade jag i LA och det måste vi göra next time jag är där!

själv ska man ju åka vasaloppet på lördag, hej och hå :) haha!

miss you, härligt att allt är så bra LOVE IT!!!!!

Anonym sa...

Läbbigt!! Jag säger bara Free Willy! :P

Anonym sa...

Släpp ut dom stackars djuren....det är det ända jag tänker säja!/Lundell