torsdag 4 februari 2010

Right on!

Idag fick vi göra ett personlighetstest för min managementklass. Jag brukar egentligen inte bry mig så mycket om sånt där - men gissa om jag blev förvånad när jag fick resultatet presenterat för mig. Mitt i prick!

Testets och lärarens tolkning:

Openness to new experiences - AVERAGE
Jag har inga problem att anpassa mig till nya situationer, men söker heller inte efter nya "kickar" bara för sakens skull. Jag gillar struktur i min vardag, men välkomnar nya problem/möjligheter om de står för dörren.

Conscientiousness - HIGH
Mycket organiserad och slutför saker som är påbörjade. Fokuserad på mina mål, punktlig och pålitilig i arbetssituationer. Gör inget arbete utan att göra det bra. Perfektionist.

Extraversion - HIGH
Utåtriktad. Lätt för att prata med människor.

Agreeableness - LOW
Inte en "varm" person i alla lägen, inte heller intresserad av att säga vad någon annan "vill höra" bara för att passa in. Inte alltid snäll och tolerant i jobbsituationer utan fast besluten att gå egen väg och nå målet. Uppfattas som hård.

Neuroticism - LOW
Förlorar inte temperamentet i jobbsituationer och blir sällan nervös. Behåller lugnet. Inga aggresiva tendenser vid motgång och allmänt svårirriterad.

MIN TOLKNING :)

Jag håller med om att jag uppskattar rutiner men inte skräms av nya möjligheter/problem. Håller med om att jag är utåtriktad.

Jag håller VERKLIGEN med om att jag är perfektionist och organiserad. 

Fokuserad på mål är ju också mitt i prick. Har uppfyllt målet att flytta till USA, och snart är målet "jobb i musikindustrin" också uppnått. Min tredje och sista dröm är omöjlig att uppfylla eftersom Michael inte längre lever.

Det stämmer att jag kan behålla ett lugn, men jag tycker inte det stämmer att jag aldrig blir nervös. Jag tycker jag oroar mig över någonting hela tiden. Mestadels pengar. Tycker även att jag är lättirriterad i vissa situationer..... skulle nog må bra av att vara lite lugnare, så här (enligt min tolkning) stämmer analysen inte.

Det som ändå stämmer mer än något annat och som förvånade mig att testet visade, är att jag inte är "snäll" i alla lägen. Jag har mina åsikter och kommer inte ändra mig bara för att passa in - men jag ändrar mig gärna om någon kan bevisa att jag har fel :) Jag tror inte man kommer långt i arbetslivet på att vara "snäll".  Jag vet att jag uppfattas som hård :) Jag gillar inte personer bara för att de är "snälla". Vem som helst kan vara snäll. Kossor är snälla, jag hänger inte med dem för det :) Nu betyder ju inte detta att jag har ett hjärta av sten och är ute och bränner katter i soptunnor på nätterna. Det betyder bara att jag är lite som en ångvält ibland. Tuta och kör liksom :)

Syrran och mamma? Det är inte så att ni känner igen er lite i det sista paragrafen eller? :) Fast jag står fast vid att ni två är värst!!! :)

 
Syrran, mamma och jag.... vi är "snälla" :)

Inga kommentarer: