lördag 27 februari 2010

3 år idag :)

För tre år sen träffade jag Marcus :) Här är jag, Chris och Lotta på baren där the magic happened. Det var längesen asså.... vi ser så smååååå ut :)
 Vi firar denna dag med att jobba! Den goda middagen jag ville göra gjorde jag igår istället och en sak är säker.... den var GOOOOOOOOOOOOOOOOD! Fläskfilé, med en vitlöks-och räksås med fingerling potatoes. Jag vet inte vad fingerling potatoes heter på svenska, men de är små, långa lila och, röda och gula och riktigt goda! Mysig kväll!

Jag läste om jordbävningen i Chile imorse. Den uppmätte 8.8 på Richter-skalan... och för att sätta det i perspektiv kan man jämföra med 7.0 som den i Haiti var. Jag tycker faktiskt att det är riktigt oroande att så många enorma jordbävningar inträffar här runt omkring mig nu. Det är ju inte NÄRA i den bemärkelsen, men om man tänker på plattorna som flyttas är det inte så långt bort. Alla vet ju att Los Angeles i stort sett bara går och väntar på en enorm jordbävning, och alla skakningar runt omkring oss kanske är en förvarning? Jag har upplevt en jordbävning som uppmätte 2.4 på skalan, och det var inte roligt och jag nöjer mig med den, tack! Jag måste ta reda på exakt vad man ska göra om (när?) den stora inträffar. Vad ska man göra om man är inomhus? I en bil? I ett höghus? På gatan? Vid stranden? Usch.... läskigt det här....
 

Inga kommentarer: